Vertical Menu

Search

Categories

ddd

Plan zajęć

1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach oraz po wyjściu na taras. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
  • Bawimy się zgodnie i bezpiecznie, szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy.
  • Wyrabianie umiejętności zdyscyplinowanego przemieszczania się „Jedziemy pociągiem”.
  • Zapamiętywanie przez dzieci swoich leżaczków i miejsc przy stole oraz wyrabianie umiejętności prawidłowego zachowania się przy stole.
  • Wpajanie nawyków grzecznościowych – utrwalenie poznanych słów (proszę, dziękuję, przepraszam).
  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas posiłków.
  • Usprawnianie samoobsługi: wspomaganie nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką, widelcem.
  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek.
  • Wpajanie nawyków grzecznościowych- witamy się i żegnamy z kolegami w Żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” „Do widzenia”.
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.

2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Wspólne słuchanie wierszy.
  • Słuchanie krótkich utworów literackich.
  • Poznajemy owoce.
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego: segregowanie kasztanów, liści, orzechów itp.
  • Czytanie bajek.
  • Zabawy- klasyfikowanie przedmiotów wg cechy jakościowej(„porządkowanie zabawek”)
  • Utrwalanie poznanych kolorów.
  • Ćwiczenia warg
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Nauka wierszy,piosenek – ćwiczenia pamięciowe.
  • Ćwiczenia artykulacyjne „Naśladujemy głosy”.

3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

  • Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
  • Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” utrwalanie pojęć wysoki, niski.
  • Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych i drewnianych.
  • Zabawa „duże-małe”- nauka klasyfikowania przedmiotów poprzez wkładanie dużych i małych elementów do pudła.
  • Zabawa manipulacyjna z użyciem zakręconych labiryntów.
  • Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) – celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Prace Plastyczne:

  • Wyklejanie z kolorowego papieru.
  • Kolorujemy kredkami – nauka prawidłowego trzymania kredki.
  • Praca plastyczna rozwijająca wyobraźnię, doskonaląca rozwój motoryki małej, wzmacniająca zmysł dot.
  • Malowanie, kolorowanie farbami.
  • Wyklejanie kawałkami bibuły.
  • Rysujemy i malujemy jesienne pejzaże z wykorzystaniem dłoni i palców- poprawianie sprawności manualnej.
  • Prace plastyczne z wykorzystaniem kasztanów i plasteliny.

4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Codzienny pobyt na świeżym powietrzu (taras)- dostarczanie pozytywnych emocji. Otwieranie oczu i nastawianie uszu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie -obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku: kolor liści, opadanie liści, zwrócenie uwagi na zmieniający się kolor jesiennych liści, chłodniejsze i deszczowe dni.
  • Zabawy ruchowo- naśladowcze
  • Zabawy integracyjne z wykorzystaniem tunelu.
  • Gimnastyka poranna- ćwiczenia ogólnorozwojowe (przysiady, podskoki, skłony, rowerek).
  • Zabawy z piłką: turlanie, toczenie.
  • Zabawy orientacyjno – porządkowa
  • Zabawa naśladowcza do dźwięków muzycznych.
  • Zabawy z chustą animacyjną.
  • Zabawy na czworakach- przechodzenie przez tunel.
  • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu- chód we wspięciu na palcach, piętach, chód na krawędziach bocznych stopy, podkurczanie i prostowanie palców stóp.
  • Zabawy z elementami równowagi.

5. Zajęcia umuzykalniające:

  • Zabawy grupowa ze śpiewem-integrowanie grupy.
  • Zabawy twórcze z muzyka klasyczną.
  • Wspólne tańce i śpiew.
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
  • Wspólne tańce w kole.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe.
  • Nauka piosenek.
  • Zabawy instrumentami muzycznymi.
  • Zabawy ze śpiewem.
  • Tańce do piosenk.
  • Zajęcia rytmiki.

6. Zajęcia paluszkowe:

  • Poprawienie sprawności manualnej.

7. Teatrzyki